2018. február 14., szerda

Építsük meg Magyarországot! - Kisszékely kulturális és természeti értékei a Minecraftban 5.- A Csádés-tó kijelölése


Gyöngyszemeim egyike Adrián. Nem rejtem véka alá, nem könnyen születik meg egy-egy gyöngyszem, ám ha csillogni látom, minden szenvedésteljes percet azonmód elfelejtek. Így tartom most kezemben, s nyújtom át Kedves Olvasóim részére az alábbi öt perces workshop-videókrónika felvételt. Adrikám előhoz belőlem minden olyan készséget és képességet, amit egy Montessori pedagógia alapokra épülő gyakorlat kíván meg. Szinte minden alkalommal, de különösen olyankor,  amikor ez a kisfiú van bent nálam, fülembe csengenek a drága jó Dottoressza szavai... Igen, a pedagógus egy művészetet kell, hogy megtanuljon ahhoz, hogy nemes céljait elérje. Bár, már több mint száz év telt el azóta, de mintha a " Casa dei bambini " gyermekeinek szavát hallanám ott az Anyahajó Stúdiónkban  a Minecraft programjában játszva: "Segíts, hogy magam csinálhassam! " Szoktunk hivatkozni arra, hogy mennyire mások a mai gyerekek , mint a  régebbi időkben születettek. Való igaz, de teljesen ugyanolyanok némely tekintetben.
Csak néhányat emelek ki közülük: ugyanolyan szeretetre éhesek, ugyanolyan ösztönös cselekvési vágy van bennük, ugyanúgy a játék az elemük. Az meg a mi dolgunk, hogy ezeket az alapszükségleteket milyen módon , milyen eszközökkel elégítjük ki munkánk során.
A magam részéről csak hálás vagyok azért, hogy kezünkbe kaptunk egy olyan játékot, amely hatékony segítséget nyújt ahhoz, hogy megfeleljünk a fentebb említett "követelményeknek". Nem azt mondom, hogy csak ez az egyetlen eszköz, és csak így lehet örömpedagógiát megvalósítani, de az eddigi, több éves tapasztalat mondatja ki velem, hogy a célnak megfelelő programot kaphattunk eszköz- és módszertárunk gazdagításához. Az más kérdés, hogy mennyi munka, mennyi belemélyedés, kísérletezés szükségeltetik ahhoz, hogy a Minecraft nyílt forráskódú, online építkezős játék valódi hasznukra, örömükre váljon a gyermekeknek.  Enélkül nem gondolom, hogy igazi célját érné el a vele való foglalatosság, sőt akár még  káros is lehet. Pl. ha nem mi tanítjuk meg az időkorlátokat a ránk bízott gyermekeknek , vagy ha nem vezetjük rá őket  a szép és kulturált építkezésre, természetesen  megengedve számukra emellett  az izgalmakat és a szabad szárnyalást a játék során.

Következzen hát műhelymunkánkba egy néhány perces, rövid bepillantás:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése