2016. április 24., vasárnap

Igaz-hamis állítások a Sakkpalotában QR kódokba rejtve


Nem kis "dilemma" elé lettem állítva a Digitális Témahét Sakkpalotás projektje után. Ugyanis komoly kihívást jelentett a gyerekek számára a projektproduktumok elkészítése. Nem szerettem volna, ha bárminémű rossz érzés alakul ki bennük a programmal kapcsolatban. Bár az év vége felé közeledünk, de még egy-két Sakkpalotás foglalkozást beterveztem számukra. Azon töprengtem, milyen módon tegyem érdekessé számukra a következő új ismeretet. Mivel a Digitális Témahét több projektjében is megtaláltam a QR kód felhasználását, így elkezdtem gondolkodni azon, hogy én miként tudnám használni most ezt az alkalmazást. Megnéztem a Sakkbolygó erre a foglalkozásra eső adását, amelyben Polgár Judit a magára hagyott királyról tanít a gyermekeknek, és Komár Zsolt ezt a témát dolgozta fel az interaktív tábla szoftverében. Végül a választásom az Igaz-hamis kérdések QR kódokba rejtésére esett. Nyolc kérdés nyolc QR kód generálását jelentette. Itthon kinyomtattam és belamináltam őket, majd a foglalkozás előtt az iskola előtti parkban elhelyeztem valamennyit.
A hozzám bejövő gyerekektől először is megkérdeztem, tudják-e, mit jelent a QR kód. Többnyire ismerték magát a kód ikonját, de többet nem tudtak róla. Kis előzetest írtam erről az Anyahajó blogunkban, amiben elhelyeztem egy saját készítésű QR kódot a Cikk Cakk Sakk Dalt rejtve el benne.  Élmény volt számukra, amikor a telefonomról beolvasták a kódot és felhangzott az ismert dal. Ezután röviden, tömören elmagyaráztam számukra, hogy miért is nem szabad magára hagyni a királyt, és kik tudnak segíteni a mattadásban. Természetesen a kérdések mentén dolgoztuk fel a témát, hogy kint a parkban ők már tudják majd a helyes válaszokat. Többnyire az én okos telefonommal olvasták le a kódokat. Egy-két gyermek használta csak a sajátját ehhez. Kis papírra írták a válaszokat, röviden, vagy I vagy H betűt írva azokra. Ezután bementünk a Stúdiónkba, ahol a Smart Notebook szoftvert megnyitva ugyanezek a kérdések voltak leírva. Itt ellenőrizhették a gyerekek válaszaikat. A megoldásaikról képernyőfelvételeket készítettek, és beillesztették azokat bloghajóikba. Az elkészített QR kódok a következők voltak:









Néhány felvételt is sikerült készítenem a projekt közben, amit egy 3 perces videóban fűztem össze, s nyújtok át itt szeretettel:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése