2014. június 2., hétfő

"MESEPOSTA - Az időkapszula titka" - játék projekt hat hétben


Egy tanév megkezdésekor mindig bajban vagyok a gyermekek  egyéni fejlesztési terveinek megírásánál. 
Bár a Szakértői vélemény javaslata, valamint saját megfigyeléseim és méréseim alapján meg tudom határozni, hogy a fejlesztés milyen területekre vonatkozik, viszont annak eszközeit csupán nagy vonalakban tudom vázolni. 
Aki az IKT-t beépítette módszertanába, tudja, hogy szinte percről-percre jelennek meg az új alkalmazások.
Tehát egy 21.századi pedagógus ma már nem teheti meg, hogy egy szeptemberben lefektetett, alapos részletességgel megszerkesztett fejlesztési tervhez kösse magát. Ez egy újszerű, izgalmas út a tanítás folyamatában. Kétségtelen, egy odaszánt, elkötelezett pedagógusi életformát igényel ez a fajta lét, ám hatalmas lehetőség rejlik benne az örömpedagógia megvalósítása tekintetében.
Eme kis bevezetőm után egy olyan hat héten át zajló játék projektről szólok, amiről még álmodni sem tudtam volna a fejlesztési tervek megírásakor. 2014. március közepén hírlevél repítette felém, hogy indul egy mesés nyereményjáték, amelynek szervezője a 4Kids Meseportál Kft. Az internetes játék ismertetését végigolvasva nem tétováztam sokat. Még aznap belekezdtünk kis csoportjainkkal a nagy vállalkozásba. 
Évek óta ismerem, használom foglalkozásaim során az Egyszervolt.hu magyar internetes gyermekoldal mindmegannyi játékos, ám kiváló fejlesztési lehetőségekkel bíró alkalmazását. Kisdiákjaim lelkes Trafftulajdonosok a TraffParkban, ahol komplex módon, szépen, játékosan gazdagodik személyiségük. 2013. szeptembere óta pedig mint a Zuglói Benedek Elek EGYMI bázisiskolája használjuk óráinkon az Okos Doboz teszt- és feladatgyűjteményét, amit szintén az Egyszervolt.hu oldalán, a játékos réten sétálva  találtunk meg. 
Ezek után bizton tudtam: nem fogok csalatkozni az újonnan meghirdetett "Meseposta - Az időkapszula titka" című játékban sem. S most végig gondolva az elmúlt heteket, elmondhatom, döntésemet nem bántam meg. 
Szoktam emlegetni, hogy standard kutatási eredményeket nem tudok felmutatni. Hiszen nincs kontrollcsoportom, grafikonokat így előállítani sem tudok, hogy bizonyítsam fejlesztőmunkám hatékony voltát. Így "csupán" a gyermekek visszajelzése számomra a valós feedback. Ha látom örömüket egy játékos, de komoly fejlesztést is biztosító tanulási folyamatban, akkor én már nyugodtan hajtom le fejem aznap. Tudom, valamit tanultak, valamilyen tekintetben előrehaladtak, amit lehet, hogy most "gyorstesztekkel" nem is tudok bizonyítani, de kódolva bennük van, s az egyszer csodásan meg fog mutatkozni. 
Tudvalevő, hogy foglalkozásaim során kis digitális fényképezőgépem működésben van. Hol a kezemben tartom, hol pedig fényképezőgép állványra teszem a terem egyik szögletében. Utólagosan igen hasznos végignéznem a sok-sok felvételt. Egyrészt ilyenkor kemény önkontrollt gyakorolok magammal szemben, hogy mi volt jó, és mi volt az, amit még egyszer nem mondanék, vagy nem csinálnék. Másrészt figyelem a gyermekek fejlődését folyamatdiagnosztikaként. Vannak bizony kudarcos napok, így felvételek is, nem tagadom. De vannak olyan "kozmikus pillanatok", amelyek számomra szívemet melengetőek, s hatalmas örömmel töltenek el. Ezeket a perceket igyekszem megosztani kis, szerény bemutatóimmal. Remélve, hogy talán nem csupán önmagamat, hanem néhány pedagógustársamat is inspirálhatok további kitartó munkára. Hiszen mindannyiunk számára kincs egy gyermek mosolya, öröme, ölelése. Ezt senki el nem veheti tőlünk, ez a miénk, s ha megosztjuk, mindnyájunké. 
A hathetes projekt során is igyekeztem dokumentálni játékos munkánkat. A több órás felvételből készítettem egy 20 perces összeállítást. Képaláírásokkal jeleztem, hogy a projekt  mennyi és milyen  fejlesztési lehetőséget rejtett. Végül a 20 percből lett egy "egypercesem", amivel a projektben résztvevő gyermekeket lepem meg. 
Megjegyezni kívánom, videóim nem professzionálisak, hanem igencsak amatőr felvételek. Vannak hiányosságaim még e tekintetben. De bízom abban, hogy álmaim szép, lassan, de teljesülnek.... Egy kamera, amelyik minőségi videót vesz fel, no meg magyarázó, türelmes barát, aki a felvételezés és profi videókészítés rejtelmeire tanít meg.
Addig azonban szeretettel nyújtom át saját készítésű felvételeimet ilyeténképpen: 




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése