2013. március 26., kedd

SME 2.0 eLearning 4.



Bár odakint várat még  magára a tavasz, mégis a  kurzusról szóló heti bejegyzéseim "mottójául" mindig egy-egy tavaszt ígérő,  virágos fotót helyezek el. "Házunk táján" ugyanis nagy a "tavaszi zsongás"... Valami olyan érzése támad az embernek, mintha egy  kertben lenne, s a tél eltelte után egy nagy-nagy tavaszi nagytakarításba kezdene. "Házigazdánk", Robi sok hasznos ismeretet tálalt elénk, hogy mint vetőmagot elhintse közöttünk. De, hogy jó talajra találjon nálunk az elvetett tudás, bizony nem kis takarításra , rendezgetésre volt szükség eddig kialakított "digitális - tudáskertünkben". Ha most csupán a magam példájáról szólok, azt kell mondjam, hogy   az évek során felhalmozott,  és innen-onnan összegyűjtött alkalmazások, web 2.0 eszközök egy része csak rendezetlen állapotban, s némelyik még érintetlenül , kihasználatlanul hevert előttem. Viszont most hatalmas késztetést éreztem ahhoz, hogy végre rendet rakjak digitális eszközeim  között, hogy egy áttisztított területre kerüljenek   az SME 2.0 eLearning kurzus számos, kiváló segítséget nyújtó internetes alkalmazásai.  Így történt most az elmúlt héten is, amikor a kurzus IV. témájaként a dokumentumok megosztása és online szerkesztése következett, nevezetesen a Google Drive megismerése. Voltak némi emlékképeim, hogy tanultam erről már  Főző Attila e-Twinning kurzusán, s ott még az előd a Google Docs szerepelt a Google Drive helyett. Meg is találtam gépemen az ott megosztott dokumentumokat, általunk készített prezentációkat. Persze kesze-kusza módon hagytam a képzés után a feltöltött anyagot. S most lám, eljött az idő, amikor az új névre keresztelt Google Drive dokumentumait szépen mappába rendeztem, és a rendbe szedett terepen kezdtem bele a mostani kurzus feladataiba. A gépemen történő takarítás, rendezgetés során egyszer csak rátaláltam egy másik fájltárolási alkalmazásra, a Dropboxra. Mint kiderült, egyszer ezt a szolgáltatást is birtokba vettem , és helyeztem is bele némely dokumentumot.Tovább vizsgálódva "digitális tolltartómban"  rátaláltam egy harmadik alkalmazásra is,  a Microsoft internetes tárhelyére, a SkyDrivera, és lám ott is találtam pár saját és mások által megosztott dokumentumot. Ezt a szolgáltatást pedig a Nádori Gergely és Prievara Tibor által vezetett PIL Akadémián  ismertem meg. Így hát a most tananyagba került Google Drive áttanulmányozásával és használatba vételével párhuzamosan a fentebb említett két ingyenes szolgáltatást is figyeltem. A részletekre nem térek ki, csupán annyit említek meg a három fájlmegosztót egybevetve, hogy a Google Drive 5 GB-os, a Dropbox 2 GB-os, míg a SkyDrive 7 GB-os tárhely- limittel rendelkezik. Viszont akik 2012. ápr.22-ike előtt regisztráltak a SkyDrive -ra, azok még 25 GB tárhelyet kaphattak. Én ezen szerencsés "felhő-lakók" közé tartozhatok a PIL Akadémiának köszönhetően. Egy szó,  mint száz: igen fontos és hasznos alkalmazásoknak tartom ezeket az online tárhelyeket,  hiszen bárhonnan elérhetjük, és biztonságosan tárolhatjuk, szerkeszthetjük fájlainkat, dokumentumainkat. 
Becsületesen bevallom, ennek szükségességét saját káromon tanultam meg, amikor egy végzetes hiba folytán elveszítettem gépem merevlemezéről sok-sok dokumentumomat, képemet, videómat.  Kétségbeesésem láttán egy informatikus jó barátom rám kérdezett akkor, hogy miért nem tettem  a "felhőbe" őket? Akkor számomra a "felhő" szó egy teljesen ismeretlen fogalmat takart. Most már tudom, mit jelent "felhőbe" menekíteni féltett kincseinket.   Szoktuk mondani: "Az okos más kárán tanul". Érdemes tehát ezt az okosságot beszereznünk a Web 2.0 eszközei segítségével. 
Visszatérve a jelenlegi kurzusunk tananyagára, ebben a témakörben is jól érthető, praktikus, egyszerű útmutatást videómagyarázatot kaptunk Robi jóvoltából, amely EZEN a linken tekinthető meg. Feladatunk volt,  hogy írjunk arról a kurzus közös falára, hogy vannak-e ismereteink, tapasztalataink a Google Drive-rrel kapcsolatosan. Én nagyon szeretem olvasni ezeket a hozzászólásokat, hiszen gyönyörűen gazdagodik az ismeretem ezek által. Mindig új és új ötletet kaphatok  munkám megújítása szempontjából. Következő feladatunk egy saját dokumentum feltöltése volt a tárhelyre, és annak megosztása.  S kaptunk egy kurzus összegző dokumentumot is, amelyet közösen szerkesztünk. Mindegyikőnk beleírhatja, mit tanult az egyes témakörökből, milyen ötletei vannak az adott alkalmazásokat, eszközöket illetően. 
Már csak egy hét van hátra öthetes eLearning kurzusunkból . Szinte észrevétlenül elrepültek az elmúlt napok. Már eddig is sok kérdésre kaptam választ, de még sorakoznak megoldandó problémáim, amelyeket szerencsére az Agora - Központi fórumon folyamatosan feltehetek Robi számára. Nem kis feladata van tutorunknak ezekben a napokban, ugyanis nem csupán én, de más lelkes tanulótársam is ontja felé a kérdéseket.  A válaszok pedig szépen, sorjában, de mindig megérkeznek... Tényleg okosító kurzusban van részem...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése